Sunday, August 1, 2010

KENANGAN MENGUSIK JIWA GURU KAWAD

Baru-baru ni sewaktu aku sedang asyik di dalam kelas OUM tiba-tiba aku terdengar satu suara.

Satu suara yang seakan-akan memanggil aku. Tak senang duduk aku. Mahu tak mahu aku pun keluar dari kelas mencari arah suara.

Suara itu semakin kuat apabila aku menghampirinya. Takut ! Tidak sama sekali tetapi teruja !

Akhirnya........mataku memandang ke arah suara itu..... Ya , sebuah pasukan kawad KRS sedang berlatih betul-betul dibawah bangunan di mana kelas aku berada.

Arahan demi arahan dilontarkan dan aku kembali mengimbau arahan-arahan yang pernah aku berikan kepada pasukan ku di SKPTM.

Pergerakan demi pergerakan aku teliti, Ahhh ! tak sehebat pasukan kawad SKPTM. Still is the best.

Masih terbayang-bayang telatah anak-anak muridku. Yang pengsan, yang sakit perut, yang letih dan macam-macam. Tetapi bila mula latihan......They are the best. The best group ever !

Dah sikit-sikit. Melalut pula dengan kenangan yang lalu. Kawad dah lama ku tinggalkan tapi mereka yang pernah melaluinya bersama aku akan terus bersemadi di memori guru ini.

Yakinkan diri dengan semangat, kalahkan lawan di dalam padang.

No comments:

Post a Comment